Daisypath Anniversary tickers
Dynamic Blinkie Text Generator at TextSpace.net

Wednesday, December 5, 2012

entry serius thap gaban

salam readers (cehh,bajet ramai y bace) ~

hehe,,,tetiba ase nk tergelak bc tajuk entry,, ahh,,pedulikan,, hehe,, emm, lama benor belog aku ni menyepi,,ntah la,,mlz nk hapdate..tetiba ptg ni feeling lebihh sket,huhuhu,, siap angkat lappy letak ats katil lagi (dah la katil aku ats,,double decker beb) hoho,, ohh,, aku kn da dok hostel skang ni,,standard r dpt katil double decker~

etceli todei (5/12/12) ada perjumpaan ngn pgwai2 JPA,, dr 8 pagi beb,smpai kul 12,mmg mlz r nk pegi,,tapi pikir2 alik maybe ada baeknya aku pegi,,sbb dia kata nk jmpa stdent y bru dpt tajaan n student tajaan y final year..n aku tergolong dlm golongan yang student final year tuu,,so nk briefing sal abiz blja t la kowt.. so lam kul 7.40 aku da ready da,,hehe


maka aku pon terkedek-kedek la pegi perjumpaan tersebut (ohoho ayt xleyh blah).. and sgt tidak menyesal aku g sana,,maka aku pon taw la apa y patot aku taw,, and pada ketika n lepas perjumpaan sttle, otak da pkir mcm2 ,, oh no!!critical thinking skjap mase tuuu

etceli aku ada feel nk sambung master,, nk jdi lebih dari adik beradik y lain,,,hehe niat xleyh blah tu,, yela, ukan pe,,since dri kecik (form 1, kecik la sgt) lagi aku da tinggalkn fmly, bwak diri, pegi dok hostel compared to my other siblings, (form 4 bru msuk hostel) and aku terasa aku ni black sheep in family, maka aku nk la jadi black sheep y terbaikkkk,,, y positif,,, y ada kelebihan~ and da most importantly aku nk my beloved parent,, ma n ayah proud of me !! i love both of u,, siyes,,xtipu ni!!!!


tapi,,lepas dgr taklimat tadi,,watkan aku terfikir balik,, lepas borak2 ngn kwn y g tklimat sama, aku ase better aku kje dlu,, sebab kalau aku smbung master, of course la aku nk smbung lam bidang mths jgk, since aku degree in mths skrang.. but belom tentu t aku keja t aku akn berada dlm bidang y aku ambik skang,, sbb dlm bidang pekerjaan skang, kita xleyh expect pe y kita blja, pe bidang y kita ceburi skang akan jadi profession kita esok2,, kan sume org tahu,, kita hanya mampu merancang, tapi Dia yang menentukan,, am I right dear??

tapi keinginan aku tuk smbung blja tetap ada,, semoga ada rezeki aku t,, sbb td pon puan tu ada ckp, even kit0rang ni terikat ngn kontrak JPA (kne berkhidmat 4 tahun lam sektor awam) ada jgk kelebihan2 yang kit0rang akan dpt,, n boleyh mtak cuti smbung blaja but with terms n conditions laa,, soo,, aku pon pikir,,n aku harap, once abiz blja t,, insyaAllah next year, aku dpt kerja y sesuai ngn aku (tapi law leyh nk swastaaa,,,xnk governmnt.. xberbakti pada kerajaan lngsung aku ni) n ada rezki tuk aku smbung blaja,,aku nk blja slagi mampu,, tapi aku xleyh terlalu berharap,, sebb mcm y aku kate tadi,, "KITA HANYA MAMPU MERANCANG, DIA YANG MENENTUKAN"


so frens, doakan aku,, semoga kita same2 dapt apa y kita inginkn,,dpat apa y terbaek tuk diri kita,, and it depends on diri kite sdri,samada nk trus smbung atau x.. decision aku ni aku ase y terbaek tuk aku wat mase ni,,masa hdapan aku xtaw ag,,ane taw, tup2 aku smbung trus,,law ada rezki la,,so msing2 da bole start fikir ttg khidupan msing2 kelak,, xperlu pkir scra kritikal smpai sakit pale2, migrain n sebagainya,, ckup sekadar tuk kita xterleka, untuk elak diri kita dari lupa matlamat y nk kita kecapi,,



till then, c u soon,,

xoxo,, MoShI~

No comments:

Post a Comment